Styczeń, 2014

25 - Praca

d a n e    w y j a z d u 23.60 km 0.00 km teren 01:02 h Pr.śr.:22.84 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Merida Matts Race Pro
Czwartek, 30 stycznia 2014 | dodano: 31.01.2014

Wieczorne kręcenie do pracy, oraz poranny powrót trochę inaczej, niż w ostatnich dniach. Nie chciałem wracać przez Borki, to z Sosnowca przejechałem szosami Milowic. Sądziłem, że droga będzie dłuższa, a tu o 1km mniej. Poranki coraz jaśniejsze ; jeszcze trochę i przez zamek w Będzinie będę mógł wracać po nocnej zmianie ;)

24 - Casto i rowerowy

d a n e    w y j a z d u 6.20 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Czarny
Czwartek, 30 stycznia 2014 | dodano: 30.01.2014

Do Castoramy po śrubki, które były zbędne ; zacisk do kosza, gwint zerwany. Po "wyspaniu się" kierunek Uni-Sport, po prosty, mocny zacisk.

Oby tutaj nic nie dało się urwać.

Kategoria Miasto

23 - Skutki nadmiaru energii

d a n e    w y j a z d u 24.50 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Czarny
Środa, 29 stycznia 2014 | dodano: 30.01.2014

Skutki takie, że do pracy pojechałem rowerem zastępczym. Poluzowała mi się trochę obejma sztycy i chciałem przed wyjściem dokręcić śrubkę ... Jak się można domyśleć, ukręciłem łebek, a reszta została. Szlaq mnie trafił na miejscu.

Na całe szczęście w domu jest rower Sabiny, który traktuję jako zapasowy i uratował mnie, przed dojazdem do pracy, za pośrednictwem pkm :P

Tym samym po nocnej zmianie, zamiast iść spać, wykręcałem resztkę gwintu, a za chwilę do sklepu po nową śrubkę ( śrubki ? ).

Kategoria Miasto

22 - DPD - jakoś łatwiej ?

d a n e    w y j a z d u 24.30 km 0.00 km teren 01:05 h Pr.śr.:22.43 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Merida Matts Race Pro
Wtorek, 28 stycznia 2014 | dodano: 29.01.2014

Po raz drugi oficjalnie DPD, w kierunku Czeladź. Kolejny wyjazd w sypiącym śniegu i dodatkowo jeszcze wiejącym wietrze. Ale ... Jechało mi się nadzwyczaj łatwo, co widać po czasie. Trasę zrobiłem o 4 minuty lepiej, niż wczoraj, a pod górkę miałem tak samo, identycznie sypał śnieg. Przychodzi szczyt zimowej formy :P

Katowice-Sosnowiec-Czeladź-Sosnowiec-Katowice.

21 - Nowe DPD

d a n e    w y j a z d u 24.50 km 0.00 km teren 01:09 h Pr.śr.:21.30 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Merida Matts Race Pro
Poniedziałek, 27 stycznia 2014 | dodano: 28.01.2014

Bez kombinowania, szukania skrótów ... Katowice-Czeladź-Sosnowiec-Katowice. Coś średnio mi ta trasa spasowała. W czasie powrotu bonus, w postaci padającego śniegu.

20 - Zimowy trening w lasach

d a n e    w y j a z d u 38.80 km 22.00 km teren 02:10 h Pr.śr.:17.91 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:-9.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Merida Matts Race Pro
Niedziela, 26 stycznia 2014 | dodano: 26.01.2014

Wczoraj siedziałem, rozkręcałem, pucowałem, smarowałem i patrzałem jakie to ładne i czyste. Aż tu nagle pojawiło się "masz wiadomość" i po chwili już wiedziałem, że w domu siedzieć nie będę, a napęd trochę się ubrudzi.

Tomek, był umówiony z Łukaszem i Piotrkiem w pewnych sprawach, dołączyłem ja i Filip. Pokręciliśmy się po zaśnieżonych, czasami oblodzonych leśnych ścieżkach. Obyło się bez gleby, ale miejscami trzeba było klamkę nacisnąć mocniej ;) Dzięki Panowie, za udany wyjazd.

Na Stargańcu jakieś dziwne pobojowisko ; koparki, brak wody. Gdzie ognisko będziemy robić ?

Kategoria Lasy, Miasto, Mieszane, W towarzystwie, PC-991@2

19 - DPD + Czeladź -- auć zabolało

d a n e    w y j a z d u 39.20 km 5.00 km teren 01:59 h Pr.śr.:19.76 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Merida Matts Race Pro
Piątek, 24 stycznia 2014 | dodano: 24.01.2014

Z rana do pracy, przy temperaturze około -7C, która nawet jest znośna. Dość sprawnie przemieszczam się na miejsce, pomimo tego, że czasami przeszkadza przeszywający wiatr. W pracy duże zamieszanie, część oddziału przenosi się do Czeladzi, a ja jednak razem z nimi.

Tym samym już wiem, że w godzinach popołudniowych, czeka mnie przypomnienie sobie ścieżki w tamtym kierunku. Wolę to zrobić dzisiaj, niż w poniedziałek pojechać na żywioł, a nie wiadomo jaka będzie pogoda. Ruszam, temperatura w pobliżu -8C i spada :/ Chciałem sobie skrócić drogę, ale gdy robi się ciemno, wszystkie uliczki i ulice, wyglądają tak samo. Tym bardziej, że w tamtych rejonach nie często goszczę. Przestrzeliłem zjazd na Szybikową i pojechałem dookoła ul. Nowopogońską, z ronda zjeżdżając w dół byłem na miejscu. Chwila na rozgrzanie się, licznik od miejsca zamieszkania, wskazał 12km z kawałkiem. Czas wracać.

Dojeżdżam znowu do ronda, chwila na decyzję i jadę przez Sosnowiec, dalej Borki i Dąbrówkę Małą. Pod bazą sprawdzam licznik i nowa trasa DPD, to około 24km, w zależności jak pojadę. Doszło parę km, co cieszyć będzie w ciepłym okresie ;)

Gdy wdrapałem się do góry, zasyczałem z bólu, ponieważ palce u rąk już były na granicy możliwości termicznych. Temperatura po powrocie, przy chłodzeniu wiatrem = -11C.

A Matts także dochodziła do siebie ... Jakaś taka wilgotna :P

Kategoria Miasto, Mieszane, PC-991

18 - DPD

d a n e    w y j a z d u 17.40 km 3.00 km teren 00:54 h Pr.śr.:19.33 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Merida Matts Race Pro
Czwartek, 23 stycznia 2014 | dodano: 23.01.2014

Pogoda znacznie lepsza, niż wczoraj, drogi w większości suche, las i singiel zmrożone, to też zabrałem do pracy meridkę. Nie abym narzekał, ale co złożone pod siebie, to jednak bardziej pasuje.

Jutro chyba ostatni raz tą trasą ...

Kategoria Miasto, PC-991, Mieszane

17 - Zmrożone DPD

d a n e    w y j a z d u 17.80 km 4.00 km teren 00:54 h Pr.śr.:19.78 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Czarny
Środa, 22 stycznia 2014 | dodano: 22.01.2014

Nasypało trochę śniegu, termometr zaczął wskazywać bardziej ujemne temperatury, ale nie zniechęciło mnie to przesiadki w pkm.

O godzinie 5:10 melduję się na dworze i w drogę. Chodniki i ścieżki rowerowe zasypane i pewnie oblodzone, tym samym prawie całą trasę przejeżdżam ulicami. Przy osiedlu Witosa, skręt do lasu, gdzie warunki prawie doskonałe do jazdy, natomiast na singlu prawie nic nie zamarzło i śnieg, zmieszany z błotem sprawy nie ułatwiał.

Powrót identycznie, ale w drugą stronę jakoś za ciepło mi już nie było.

16 - Stary, ale jednak nowy MT11

d a n e    w y j a z d u 19.30 km 3.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Czarny
Wtorek, 21 stycznia 2014 | dodano: 21.01.2014

Pozmieniałem trochę części w rowerze Sabiny, aby coś z niego było i lepiej się jej jeździło ( mi także czasami ;) ).

Było tak :

Jest tak :

Dodane nie wiele, ale jedzie się zupełnie inaczej. Zmieniony został uginacz marki Zoom, na Spinner SW7, przednie koło na MTR + tarcza Dartmoor i IRC Mythos XC Slick. Założyłem dłuższy mostek, oraz normalne stery 1.1/8" ; poprzednio były skręcane. Na tył w celu lekkiego odchudzenia, powędrował Conti RK 2.0

Zmianie aktualnie nie uległ napęd, ponieważ tylna przerzutka uparcie twierdzi, że nie będzie działać z kasetą 9s, ale to tylko kwestia czasu ;) Do poprawy kosmetyka, jak ustawienie siodełka i kierownicy.