devilek prowadzi tutaj blog rowerowy

Opowieści, dziwnej treści.

188 - DPD - Serwis SW7

  d a n e    w y j a z d u 19.90 km 4.00 km teren 01:01 h Pr.śr.:19.57 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Merida Magnesium Elite
Piątek, 25 października 2013 | dodano: 26.10.2013

Do pracy, a później serwis amortyzatora. SW7, pomimo komory powietrznej, to prosty widelec i taki też był jego serwis. Tłumik zamknięty, więc nie ma co grzebać, komora powietrzna szczelna, której także nie ruszałem.

Odkręciłem golenie dolne od górnych, wyczyściłem, posmarowałem, jak dystrybutor nakazał smarem do łożysk wysokoobrotowych. Za namową Grześka, uciąłem także ogranicznik skoku o jakieś 2cm ( dzięki za pomysł ;) ).








Kategoria Mieszane, Miasto, Connex 920


komentarze
devilek
| 20:39 sobota, 26 października 2013 | linkuj Marik

Nie ma sprawy ;) Jeszcze jedno ; jeśli jest dla Ciebie za twardy, to możesz z lewej komory wywalić elastometr, ewentualnie go przyciąć. Dodatkowo mógłbyś uszczelnić dolne śruby taśmą teflonową i zalać golenie olejem, powiedzmy po 25 ml na początek dla testu. Jednakże jeśli masz już luzy w nim, to olej może wylatywać przez uszczelki.
Marik1982
| 19:47 sobota, 26 października 2013 | linkuj Dzięki za pomoc :) wkrótce się tym zajmę, wcześniej nie wiedziałem jak się do tego zabrać.
pozdrawiam
devilek
| 19:30 sobota, 26 października 2013 | linkuj gello1

Nie jeździłem dzisiaj, także nie wiem jeszcze. Jutro jadę w jakiś teren, także dam znać, co i jak.
devilek
| 19:26 sobota, 26 października 2013 | linkuj Wiesz, jak widzę, że coś nie działa, jak należy to się za to zabieram ;) Amorek zaczął jakoś tępo działać, dlatego nie pozostało nic innego, jak go rozebrać i sprawdzić, co w środku piszczy.

Twój RST Gila TnL, to w lewej goleni sprężyna + elastometr, w prawej goleni jest z całą pewnością zamknięty tłumik olejowy i tyle ;) Aby go rozebrać do serwisu, wystarczy odkręcić lewy korek, wyciągnąć sprężynę, wyczyścić nasmarować. Tłumika nie potrzeba ruszać, bo i tak nic tam nie zrobisz.

Później odkręcasz dwie śruby imbusowe z dołu goleni, rozłączasz golenie dolne od górnych, czyścisz, smarujesz dokładnie środek, jak i lagi, po czym składasz wsio i skręcasz ;)
gello1
| 19:14 sobota, 26 października 2013 | linkuj Jak wrażenia po obcięciu gumki???
Prawda, że lepiej??
Marik1982
| 18:26 sobota, 26 października 2013 | linkuj Serwisujesz wszystko na bieżąco i to się ceni, że dbasz o każdy kąsek magnezika :) Ja do mojego kowadła nie zaglądałem od nowości, bo nie wiem jak to rozebrać...
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa siety
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]