33 - DPD + Unisport
d a n e w y j a z d u
19.20 km
3.00 km teren
00:59 h
Pr.śr.:19.53 km/h
Pr.max:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Merida Matts Race Pro
Poniedziałek, 10 lutego 2014 | dodano: 10.02.2014
Kolejny tydzień dojazdów do pracy, rozpoczęty od wizyty w serwisie. Na szybko przed pracą zajechałem do Unisport na ul. Chorzowskiej, aby mi zmieniarki ustawili, jak trzeba. Jak prawie wszystko sobie potrafię zrobić sam, to do zmieniarek nie mam cierpliwości, nie potrafię się tego nauczyć, aby było jak trzeba.
Do kompletu jeszcze podciągnięcie szprych w tylnym kole i nowa linka z tyłu. W zasadzie wszystko zrobione w rowerze, pozostało mi jeszcze do ogarnięcia jakieś sensowne mocowanie przewodu hamulcowego.
W temacie samych hamulców, to boję się mocniej nacisnąć klamkę przedniego, aby lotu nie było ;) A trasa standard, bez problemów, ale gdyby nie wiatr.
Kategoria Miasto, Mieszane, PC-991
komentarze
speed565 | 10:53 środa, 12 lutego 2014 | linkuj
Żeby jednak nie było tak różowo SRAM też ma swoje wady. Kółeczka w przerzutce szybko się zużywają, są drogie (55-65 zł) i trudno dostępne. Nie wspominając o tym, że różnią się między modelami więc te z X0 nie koniecznie będą pasowały do X7.
Manetki są super wygodne, ale nowe nie mają wskaźnika biegu więc do 9 rzędowych napędów trzeba szukać starych modeli. Te z kolei mają spory martwy ciąg dźwigni, coś co poprawili w nowych. Ale i tak je wolę od Shimanowskich ze względu na ergonomię.
Dlatego moją następną przerzutką raczej będzie 10 rzędowe Shimano Shedow Plus ze sprzęgłem klasy Deore albo SLX.
Manetki są super wygodne, ale nowe nie mają wskaźnika biegu więc do 9 rzędowych napędów trzeba szukać starych modeli. Te z kolei mają spory martwy ciąg dźwigni, coś co poprawili w nowych. Ale i tak je wolę od Shimanowskich ze względu na ergonomię.
Dlatego moją następną przerzutką raczej będzie 10 rzędowe Shimano Shedow Plus ze sprzęgłem klasy Deore albo SLX.
gizmo201 | 06:46 środa, 12 lutego 2014 | linkuj
Jak to mówi w kuluarach: shimano to co nazywa nową technologią sram już dawno ma i się tym nie chwali :o zgapiacze :p
speed565 | 14:48 wtorek, 11 lutego 2014 | linkuj
amiga bo same końcówki to za mało. Jak sam zauważyłeś i tak syf się dostawał. Jak nie do pancerza to pewnie zatykał te przedłużone wyloty. Dlatego kluczowa jest rurka termokurczliwa. Zakładamy ją na ten dzióbek i tym samym uszczelniamy zestaw. Bez problemu można tak dobrać średnice rurki, żeby bez podgrzewania pasowała na końcówkę.
Tu jest krótka instrukcja montażu.
Tu jest krótka instrukcja montażu.
amiga | 13:06 wtorek, 11 lutego 2014 | linkuj
speed565 Dzięki za wyczerpującą informację, tak mi się wydawało, że problem z Shimano leży w ich systemie 1:2, a teraz już wiem czemu w Darka rowerze przerzutki działają zdecydowanie lepiej tam jest też Shimano ale 10-ka
Poprzednia linka/pancerz którą miałem zamontowany - miał taki dzióbki tylko co z tego, syf tam się i tak dostawał.. więc następne linki jakie będę miał to któryś z tych hermetycznych rozwiązań... tzn pancerz jest na całej długości linki... poza ostatnimi kilkoma cm wystającymi przy przerzutce
Poprzednia linka/pancerz którą miałem zamontowany - miał taki dzióbki tylko co z tego, syf tam się i tak dostawał.. więc następne linki jakie będę miał to któryś z tych hermetycznych rozwiązań... tzn pancerz jest na całej długości linki... poza ostatnimi kilkoma cm wystającymi przy przerzutce
speed565 | 12:35 wtorek, 11 lutego 2014 | linkuj
amiga ja nawet klocków Accenta nie biorę, bo się na nich zawiodłem :p Z tej firmy potrzebne są tylko końcówki pancerzy - takie z rurką z nich wystającą. Pancerze i linki możesz montować dowolnej firmy. W poprzednim rowerze ten zestaw miałem bardzo długo i nie było problemu. Do pancerzy syf się dostawał co najwyżej przy samych przerzutkach. Reszta była czysta. Monster też ostatnio zamontował podobny system.
Problemy z Shimano wynikają z proporcji ciągu linki do przesunięcia przerzutki. W 9 rzędowych Shimano jest to 1:2 (1 mm linki odpowiada 2 mm ruchu przerzutki w bok) a przez to mały problem w ruchu linki przekłada się na duży w zmieniarce. U SRAM''a to jest 1:1. Z ciekawostek 10 rzędowe Shimano już ma 1:1 i świetnie działa z 9 rzędowym SRAM :)
Problemy z Shimano wynikają z proporcji ciągu linki do przesunięcia przerzutki. W 9 rzędowych Shimano jest to 1:2 (1 mm linki odpowiada 2 mm ruchu przerzutki w bok) a przez to mały problem w ruchu linki przekłada się na duży w zmieniarce. U SRAM''a to jest 1:1. Z ciekawostek 10 rzędowe Shimano już ma 1:1 i świetnie działa z 9 rzędowym SRAM :)
amiga | 11:33 wtorek, 11 lutego 2014 | linkuj
Speed565 Kilku znajomych mi mówiło o tylnych zmieniarkach Srama głównie X7-ki a z tego co widzę to ty też taką masz i nikt nie miał problemów z nimi. Z Shimano problem jest zawsze, gdy jest "syf".
Accenta staram się unikać, poza klockami hamulcowymi. Wszystko co do tej pory miałem od nich się rozpadło.., na temat linek Accenta rozmawiałem jakiś czas temu z serwisem i raczej je odradzają... czemu... ciężko mi zgadywać..., tym bardziej, że są dystrybutorem accenta :) w Gliwicach... Możesz napisać coś więcej o nich i jak długo na nich jeździsz...
Accenta staram się unikać, poza klockami hamulcowymi. Wszystko co do tej pory miałem od nich się rozpadło.., na temat linek Accenta rozmawiałem jakiś czas temu z serwisem i raczej je odradzają... czemu... ciężko mi zgadywać..., tym bardziej, że są dystrybutorem accenta :) w Gliwicach... Możesz napisać coś więcej o nich i jak długo na nich jeździsz...
speed565 | 11:18 wtorek, 11 lutego 2014 | linkuj
Hmm mając manetki i tylną przerzutkę SRAM''a po wyregulowaniu w ogóle do nich nie zaglądam. Do tego tył jest banalny w ustawieniu. Przód wiadomo gorzej bo trzeba ustawić wysokość i kąt. Ale też po wszystkim działa i działa.
amiga zamiast drogich rozwiązań Gore czy Jagwire polecam patent z końcówkami aluminiowymi Accent i rurkami termokurczliwymi. Działa bardzo dobrze, jest tańsze a rurki i pancerze można dobrać do koloru roweru :)
amiga zamiast drogich rozwiązań Gore czy Jagwire polecam patent z końcówkami aluminiowymi Accent i rurkami termokurczliwymi. Działa bardzo dobrze, jest tańsze a rurki i pancerze można dobrać do koloru roweru :)
amiga | 10:53 wtorek, 11 lutego 2014 | linkuj
Ze zmieniarkami 9-kami jest tak, że jak chociaż trochę syfu dostanie się do linek to jest koniec..., najlepiej zdemontować wyczyścić linki i założyć. W góralu ten proces w zasadzie przechodziłem przynajmniej raz w tygodniu... chyba że było wyjątkowo sucho... to udawało się i miesiąc przejeździć bez regulacji... Jagwire ma linki i pancerze "hermetyczne" na całej długości. Sam się zastanawiam czy tego nie założyć, Na chwilę obecną zabieram się testowanie Gore Ride-On :)
gizmo201 | 22:07 poniedziałek, 10 lutego 2014 | linkuj
Jutro się widzimy? zobaczymy czy regulacja zmieniając mnie przerosnie
Komentuj