98 - Wieczornie, słów kilka o SW7

d a n e    w y j a z d u 4.40 km 0.00 km teren 00:13 h Pr.śr.:20.31 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Scott Apache '98
Wtorek, 16 lipca 2013 | dodano: 16.07.2013

Słów kilka nt. SW7. Przejechaliśmy, już razem kilka km, więc można coś powiedzieć.

Początkowo amorek napompowany przez chłopaków z Meridy, pracował w zasadzie jak XCR, no może ciut lepiej. Zakupiłem pompkę i kombinowałem w domowym zaciszu z ciśnieniem ; początkowo 50psi było niby ok.

Niby ok, ponieważ sprawdza się takie ciśnienie, gdy jeździec jest niskiej wagi i udaje się w sam teren. Teren, a nie szutrowe ścieżki, czy pofałdowany asfalt. Przy większych dziurach 50-55psi polecam, do wagi 60-63kg. Nie dobije, a będzie wykorzystywał większość skoku.

Dzisiaj trip po asfalcie, w PL wiadomo jakiej są jakości, dodatkiem były jakieś tam szutry i raz kamienie. Spuściłem do 45psi. I jest prawie idealnie, jak na asfalcie bierze prawie wszystko, szuter wiadomo różnie ( może być płasko, może być pofałdowany ), na koniec kamienie przy zamku w Będzinie ; połykał ładnie wszystko ;)

Idąc dalej ... Na lewej goleni, jest blokada skoku. Nie powiem działa lepiej, niż w XCR, bo po jej zastosowaniu SW7, nie ugina się w ogóle. Ale ...

Jednych może to drażnić, innych nie. Aktualnie już należę do tych drugich.

Wspomniana blokada, ma taką konstrukcję, że można ją dowolnie ustawiać w sobie pasującym położeniu. Podnosimy kapsel i można regulować, a później blokować, lub nie. Ma to swoją wadę i zaletę.

Zaleta ... Jeśli ktoś nie lubi daleko sięgać ręką, daje ją bliżej.

Wada ... Pokrętło dzwoni, lekko stukając podczas jazdy, w czasie gdy amorek wybiera nie równości.

I tu mamy finał ;) Jak na początku mnie to drażniło, tak po przejechaniu większej ilości km, spodobało mi się to, ponieważ wiem kiedy SW7 działa, a kiedy nie. Tym samym wiadomo, czy pompować, albo spuścić powietrze.